Uke 24 i Domkirken

Denne uken inviterer vi blant annet til åpning av kunstutstilling, kammerkonsert, markering av verdens flyktningedag og i helgen blir det Idyllåpen kirke. Vi gleder oss – velkommen til domkirken!

Uke 24 i Domkirken
𝐓𝐢𝐫𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟖. 𝐣𝐮𝐧𝐢
08.20: Enkel liturgisk morgenbønn i Domkirkens kor

𝐎𝐧𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟗. 𝐣𝐮𝐧𝐢
12.00 – 14.00: Åpen domkirke

14.00 – 15.00: Vernissasje – åpning av kunstutstilling i Domkirken. Jonas Berg er en kunstner fra Fredrikstad født i 2009. Han har allerede hatt flere suksessfulle separat- og høstutstillinger. Gjennom sommer vil Jonas ha en utstilling i domkirken, med kunstverk i størrelse 150×100 cm. Inntektene vil bli donert til veldedige formål gjennom Fredrikstad domkirke. Les mer om Jonas her: www.jonasbergart.no. Vernissasjen er åpen for alle. Enkel bevertning.

𝐓𝐨𝐫𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟐𝟎. 𝐣𝐮𝐧𝐢
12.00: Middagsbønn med markering av verdens flyktningdag. Appell ved Eva Lotta Sandberg fra Norsk Folkehjelp.

𝐅𝐫𝐞𝐝𝐚𝐠 𝟐𝟏. 𝐣𝐮𝐧𝐢
14.00 – 02.00: Idyllåpen domkirke. Velkommen til et hvilested, noen å snakke med, toalett, mobillading, frukt og vann og et trygt sted å vente før du blir hentet. Idyllåpen domkirke er et samarbeid med Idyllfestivalen.

𝐋ø𝐫𝐝𝐚𝐠 𝟐𝟐. 𝐣𝐮𝐧𝐢
13.00: Kammerkonsert, Egil Hovland 100 år. Caroline Eidsten Dahl (blokkfløyte), Inger Johanne Østby (fløyte), Lina Bråten (flygel) fremfører blant annet Cantus VI «Ved Haandarbeidet» for blokkfløyte, tverrfløyte og klaver, Cantus II for blokkfløyte og klaver, Regndråpe-etyde, Lamento, m.m. Samarbeid med Kammerfest.

𝐒ø𝐧𝐝𝐚𝐠 𝟐𝟑. 𝐣𝐮𝐧𝐢
11.00: Gudstjeneste. Sokneprest Andreas Vassal, domkantor Dan Rene Dahl.

12.00 – 16.00: Åpen domkirke