Åpen kirke i Gamle Glemmen

Velkommen til Åpen kirke i Gamle Glemmen kirke i sommer! Hver lørdag i juli åpner vi dørene med omvisning av dette historiske bygg.

Gamle Glemmen kirke

Bli med på en spennende omvisning som holdes hver time, hvor du får oppleve Fredrikstads eldste bygg fra 1182. Denne majestetiske middelalderkirken, bygget etter at kristenretten ble vedtatt på Moster i 1024, er et historisk landemerke du ikke vil gå glipp av.

Utforsk kirkens rike historie og lær om dens betydning gjennom århundrene. Visste du at Edvard Munchs besteforeldre ligger begravet her? Dette er bare en av mange fascinerende historier du vil få høre under omvisningen.

Ta med familie og venner for en kulturell og historisk opplevelse utenom det vanlige. Vi ser frem til å ønske deg velkommen til Gamle Glemmen Kirke, en perle av norsk middelalderhistorie.

Velkommen til Gamle Glemmen Kirke – der fortiden møter nåtiden!

Åpningstider:

Lør 6/7 kl. 11-15:30