Tro på tvers!

Den 3 - 9 juni besøkte biskop Kari Mangrud Alvsvåg Gamle Glemmen og Glemmen menigheter og tok pulsen på livet i de to soknene.

Bispevisitasen ble avsluttet med festgudstjeneste i Glemmen kirke. F.v. Menighetsrådsleder Merete Bache-Wiig, kirkeverge Asbjørn Paulsen, domprost Kåre Rune Hauge, sokneprest Hege Fagermoen, daglig leder Daniel Werlemo og menighetsrådsleder Anne-Lise Helgesen. Foto: Bjørn-Erik Nærby
Tusen takk Biskop Kari i Borg med følge - og ikke minst frivillige, menighetsråd og stab i Gamle Glemmen menighet og Glemmen menighet samt til alle som satt av tid til å møte oss for utrolig innholdsrike, nyttige, lærerike og inspirerende dager!

Mange nye dører har blitt åpnet gjennom alle viktige møter vi har hatt på kryss og tvers av menigheter, trossamfunn, næringsliv, kommune, etater, skoler, frivillige og medmennesker som vi har møtt gjennom disse dager. Det har vært en sann glede å se alt engasjement som finnes i lokalsamfunnet for å bibeholde og styrke et godt fellesskap hvor alle mennesker, uansett bakgrunn, kan leve et godt liv sammen og bidra til trygghet og glede for hverandre. Å møte alle de krefter som utrøttelig kjemper for dette – ofte helt alene, på frivillig basis - har vært inspirerende! Sammen blir vi sterkere og kan gjøre mer for flere så vi er overbevist om at det kommer mye godt ut av alle disse møter!

Visitasen er som biskop Kari presiserte ikke bare et ettersyn med søkelys på tingenes tilstand, men fremfor alt en statussjekk med mål om å navigere veien fremover. Det arbeidet gleder vi oss til å fortsette sammen med dere og ser at vi har et meget sterkt utgangspunkt for å utvikle det viktige arbeid vi gjør med å skape mer himmel på jord. Hvor alle mennesker er med og bidrar til et bærekraftig, godt og inkluderende samfunn for liten og stor.

Igjen, tusen takk for inspirasjon og påfyll for veien videre - til alle og enhver som bidratt og bidrar til det gode fellesskap!

Biskopens visitasforedrag kan lastes ned her.

Hege E. Fagermoen
Sokneprest Gamle Glemmen og Glemmen menigheter