Händels 'Messiah' i Gjerdrum, Kjøp billetter nå!

Søndag 17. desember kl.18.00 framfører menighetens Prosjektkor, sammen med solister og orkester, G.F. Händels 'Messiah'. Opplev det mektige 'Halleluja-koret', drøm med hyrdene i 'He shall feed his flock' eller hør englene i 'Glory to God'.

Händels 'Messiah' i Gjerdrum, Kjøp billetter nå!

Vi gjentar suksessen fra 2014 og satser for fullt på en opplevelsesrik konsert med Händels Messiah. Prosjektkoret i Gjerdrum og Heni har siden mai med månedlige øvelser forberedt seg til denne konserten.

I år er det 275 år siden G.F. Händel dirigerte den første versjonen av Messiah i Dublin, og oratoriet består av 3 deler. Den første delen handler om profetier om Jesu fødsel, del to handler om Jesu lidelse, oppstandelse og himmelfart og del tre handler om Jesu gjenkomst og dommedagen. Det er i del to at vi får høre en av de meste kjente perler i klassisk musikk, det store ‘Hallelujah’ koret.

Med oss har vi 4 unge, talentfulle solister: Mathilde Salmi Marjavara, Mari Askvik, Nils Georg Haugland Nilsen og Mads Wighus. Orkesteret er et sammensatt orkesteret.

Mer info om solistene finner dere etterhvert på facebooksiden til prosjektet: https://www.facebook.com/messiasigjerdrum2017/

Billetter, kr.295,- blir tilgjengelig fra 1. november. Billettene kjøpes på kirkekontoret eller ved å trykke her

Vi gjør oppmerksam på at en del sitteplasser i Gjerdrum kirke har begrenset sikt.