Kulturkvelder i Engehaugen kirke høsten 2024

Kulturutvalget i Engehaugen kirke presenterer med stolthet høstens program

12.09 Starter vi med besøk av Kjersti Tytingvåg Rogne. Hun har temaet: «Lyset og skuggen er sykjen på jorda» Med undertittel: Når livet forandres.

Det serveres kaffe og kake fra kl 18.30

Kjersti har lang erfaring med mennesker som har fått livet forandret av fysiske eller psykiske årsaker. Kjersti er klinisk sosionom med over 30 års erfaring som familieterapeut. Hun har jobbet med sorg i forskjellige situasjoner. Hun har bl. annet jobbet sammen med Berger J.Hareide og holder kurs på Montebellosenteret.

Livets vandring begynner og slutter med avhengighet. I midten, i spennet mellom den nyfødte og den døende, skal vi få til et liv med styrke, uavhengighet og mestring. Hvem blir jeg så når livet røyner på? Hvordan påvirkes mitt selvbilde, dagligliv og fellesskap av sorg, bekymring og tap?

Vi får også besøk av Ihle Sangkor

Inngangspenger kr 100.- inkludert kaffe og kake

17.10 Vi får besøk av Kristine Hardeberg. Hun har temaet «De uskyldige og de fordømte- om skriveprosess og inspirasjon»

Det serveres kaffe og kake fra kl 18.30

Kristine er forfatter og kunsthistoriker. Hun er en ettertraktet foredragsholder. Vi er heldige som har fått henne til oss for å fortelle om skriveprosess og inspirasjon. Hun forteller ut fra sine romaner «De uskyldige og de fordømte»

Kristine skriver om relasjoner mellom mennesker. Om den skjøre tilliten og den kompliserte kjærligheten, og om sårene vi bærer med oss, enten vi vil det eller ikke. Hvordan forstår vi egnes og andres historie? Om sannheter, er de absolutte?

Inngangspenger kr 100.- inkludert kaffe og kake

02.12.24 kl 19 Velkommen til vår tradisjonelle julekonsert i Engehaugen kirke. «Nå kommer jula hit»

Musikerne er: Ingvild Nagell-Dahl, Trond Nagell-Dahl, Jon Lotterud, Helge Harstad og Kjell-Håkon Aalvik

Kor: Toten gospel