Haugesund kirkelige fellesråd

Visjonen for Den norske kirke i Haugesund er: I Kristus, nær livet - en bekjennende, misjonerende, tjenende og åpen folkekirke.

Haugesund kirkelige fellesråd

Kirkelig fellesråd skal ivareta administrative og økonomiske oppgaver på vegne av soknene, utarbeide mål og planer for den kirkelige virksomhet i kommunen, fremme samarbeid mellom menighetsrådene og ivareta soknenes interesser i forhold til kommunen. Alle disse oppgavene skal utføres med visjonen som ledesnor for arbeidet i fellesrådet så vel som i menighetsrådene.

Etter kirkevalget i september 2019 valgte byens tre menighetsråd nye representanter til fellesrådet.

Dette er rådet fra 2019-2023:

Leder: Kjell Einar Bergsager (Rossabø)
Nest leder: Svein Håvåg (Skåre)
Anne Marthe Møinichen (Rossabø)
Ole John Melkevik (Vår Frelsers)
Steina David Jansen (Vår Frelsers)
Kathrine Straum (Skåre)
Prost Rune Steensnæs Engedal (Bispedømmet)
Lilly Charlotte Tvedt (Kommunens representant)

Varamedlemmer:
Eirik Hustvedt (Rossabø)
Karl Gerhard Bråstein Dahl (Rossabø)

Linda Saltvedt (Vår Frelsers)
Åse Kyvik Vallersnes (Vår Frelsers)

Jarle Botnen (Skåre)
Margunn Ek Wathne (Skåre)

Sokneprest Sigve Clementsen (Bispedømmet)
Randi Lie (Kommunen.)

Kirkeverge Kjetil Solvi Nordstrøm er rådets sekretær.

Her kan du lese mer om hvilke oppgaver og ansvar et fellesråd har.

Under er lenker til de ulike menighetsrådenes sakspapirer.

Nederst finner du Haugesund kirkelig fellesråds innkallinger og protokoller.

Haugesund kirkelig fellesråds innkallinger og protokoller for perioden 2015-2019 finner du her