Bibelguide på snap

Torshov og Lilleborg menighet har opprettet en snapchatkonto der store barn, ungdommer og alle andre som har spørsmål om bibel og tro kan sende spørsmål og få svar. Nå har NRKs Norgesglasset omtalt tiltaket.

Bibelguide på snap

-Det er ikke alltid lett å skjønne hva man leser når man leser Bibelen, skriver Torshov og Lilleborg menighet på sin nettside.

I forbindelse med utdeling av Det nye testamente til menighetens 11-åringer har lederne i tweens-arbeidet Chili laget en snapchat-konto kalt Bibelguide. Dit kan barn og unge sende spørsmål de har om bibel og tro. Det er Christine Josephine Andreassen, som er en av lederne på Chili, leder i Ten Sing og også leder i konfirmantarbeidet vårt, som svarer. Christine studerer teologi ved TF.

Ingen spørsmål er for små eller for store. Send en snap, og du får svar. Er barnet for ungt til å ha egen snapchatkonto, går det an å sende spørsmålet via en av foreldrene. Søk opp Bibelguide på snap!

NRKs Norgesglasset på P1 har fått med seg menighetens bilbelguide på snapkonto, og annen påskedag hadde de ett innslag om dette.

-Nå har vi fått vår egen Bibel-helsesista, sier trosopplæringsleder Karen Nystøl. -Det morsomme er at Helsesista herself heier på prosjektet vårt, forteller Karen. (Helsesista er helsesykepleier Tale Maria Engvik, som driver den populære snapchat-kontoen Helsesista.)