Domkirkens guttekor 30 år

De synger for konger og prinsesser i inn- og utland. De synger for  operaen og filharmonien. De synger med Sissel Kyrkjebø, Arve Tellefsen og Anne-Grethe Preus. Og de synger og har sunget ved gudstjenester og konserter i  Domkirken vår i 30 år. Jubileet markeres med en konsert søndag 8. november.

Domkirkens guttekor fyller 30 år. Foto Lars Petter Pettersen.

Domkikens guttekor ble startet av Terje Kvam og Carl Høgset i 1985, og har siden det vært en selvfølgelig bidragsyter ved kirkelige og nasjonale markeringer. Koret samarbeider med profesjonelle musikere, og alle sangerne i koret får individuell sangundervisning.

Koret kan se tilbake på mange høydepunkter. De har sunget ved julegrantenningen på Trafalgar Square, ved åpningen av  grunnlovsjubileet på Eidsvoll og i kjente konsertkirker i Paris og mange, mange andre steder. Koret har utgitt to CD'er, hvor særlig jule-platen ble en stor suksess.

Søndag 8. november kl. 1700 er det jubileumskonsert med nåværende og tidligere medlemmer der de synger verker av blant andre Sandvold, Nystedt og Bach. Se pressemelding fra domkirken for nærmere informasjon.