Folkemøte i Fossum

Denne uken var det folkemøte i Fossum kirke. I forslaget til Kirkebruksplan er kirken foreslått fristilt som menighetskirke. -Det har skapt stort engasjement i lokalmiløet, sier kirkeverge Robert Wright, som sitter i styringsgruppen for Kirkebruksplan for Oslo.

Fossum kirke er foreslått å bli omgjort fra soknekirke til et diakonalt senter.

Fristen for innsending av høringssvar nærmer seg, og engasjementet er stort over hele byen. Lokalbefolkningen i Fossum, Høybråten og Fossum menighet stilte mannsterke opp på folkemøtet for å dele sine synspunkter med menighetesrådet, som er høringsinstans.

-Det er verdifullt og viktig at folk engasjerer seg, og vi lytter til det som blir sagt og skrevet. Vi ser med spenning frem til å gå igjennom alle høringssvar som strømmer inn i disse dager, sier Robert Wright som var tilstede på møtet.