Nye Kirkens hus til Oslo Hospital

Kirkeverge Robert Wright er fornøyd med at Kirkerådet følger opp hans ide og initiativ om å lage et kirkesenter av Oslo Hospital. I dag presenterte Kirkerådet i samarbeid med Opplysningsvesenets Fond sitt stedsvalg for Nye Kirkens Hus.

Robert Wright er positiv til at Kirkerådet følger opp hans ide og velger Oslo Hospital som Nye Kirkens Hus.

Kirkerådet må ut av lokalene de er i i dag. I flere år har de vært på jakt etter et nytt kontorsted. Flere kristne organisasjoner og institusjoner ønsker å være med på flyttelasset.

Prosjektgruppen har gått bredt ut, og listen på aktuelle steder har skrumpet fra 25 til ni og, nå endt ned på Oslo Hospital.

Det synes Robert Wright er hyggelig. Han fikk ideen for flere år siden og introduserte den for Kirkerådet. Bygg- og anleggsavdelingen til Kirkelig fellesråd i Oslo har allerede flyttet til Oslo Hospital. Resten av sentraladministrsasjonen flytter i løpet av noen måneder. Wright ser frem til å bli samlokalisert med kirken nasjonalt.

Det vil gå flere år før Kirkerådet og andre flytter etter. Arkitekter og prosjektledelse presenterte en ambisiøs plan for nybygg og ombygging i det unike området, med egen kirke, klosterhage og eplehage.