Ingen tanke er for stor

Alle menighetsrådene i Oslo bispedømme var samlet i Bøler kirke. Håvard Rem fremførte den dramatiske balladen om Hans Nielsen Hauge, Oslo Vocalis overrasket med både sakral sang og shownummer. Det var inspirasjonsdag, og vertskap var biskopen og kirkevergene i Bærum, Asker og Oslo. Tema for dagen var – Ingen tanke er for stor.

Håvard Rem fremførte balladen om Hans Nielsen Hauge i Bøler kirke.

I fjor ble det valgt nye menighetsråd. Biskopen og kirkevergene i bispedømmet ønsket å gjøre stas på dem og inspirere dem til den viktige tjenesten. Over 200 kom, og det ble en festkveld med musikalsk underholdning, spennende foredrag og samtaler og ikke minst god mat.

En av ideene var at menighetene skulle inspirere hverandre og dele suksesshistorier fra ulike områder. Menighetene i Nordre Aker prosti fortalte om den store dåpsfesten. Heggedal menighet delte erfaringer fra et vellykket ungdomsarbeid og Jar menighet holdet kommunikasjonskurs. Bøler menighet gav gode tips om hvordan man spiller på lag med lokalmiljøet, Kampen fortalte om sitt arbeid blant flyktninger og menigheter fra Nordre og Vestre Aker presenterte et flott kulturprogram med tittelen Musikk og Maleri.