Musikken i Fagerborg kirke

Fagerborg kirke har et rikt og variert musikkliv, mye takket være et godt arbeid gjort av vår kantor Gjermund Brenne og korene som til daglig øver i kirken.

Musikklivet i Fagerborg består av et stort antall musikkgudstjenester og konserter gjennom året. På gudstjenestene fremføres Bach-kantater og messer med stor stilistisk spennvidde både av profesjonelle musikere og sangere samt av våre samarbeidspartnere Ullern Kammerkor, Ensemble 96, Con Spirito og Barratt Dues musikkinstitutt.

Kirkens praktfulle orgel har fått utfolde seg i konserter med noen av verdens fremste utøvere siden det sto ferdig i 2007, deriblant Olivier Latry (Notre Dame, Paris), James O'Donnell (Westminster Abbey), Simon Jonson (St. Paul's Cathedral) og Dame Gillian Weir for å nevne noen. Vi opplever stadig at Fagerborg kirkes musikkvirksomhet blir kommentert i pressen og lagt merke til i byen generelt og vi ønsker at Fagerborg skal være et sted der den klassiske kirkemusikken får klinge i sitt rette element. For oppdatert infomasjon om hva som skjer av musikalske eventer  Fagerborg Kirke, sjekk ut facebooksiden "Musikk i Fagerborg" ved å klikke på facebook-linken under.

Artikkelsnarveger

Sitat

Det er noe spesielt med musikken i Fagerborg Kirke

En fornøyd besøkende