PREP-kurs

Hver høst arrangerer menighetene i Vestre Aker prosti samlivskurset PREP. På et PREP-kurs er det både humor og alvor. Det handler om kjærlighet, forventninger, glede og vennskap, men aller mest om god kommunikasjon. Målet er at par skal lære å kjenne igjen hva slags konflikter som kan skade forholdet, og få noen verktøy til å forbedre kommunikasjonen og til å løse problemer.

PREP-kurs

Vanligvis arrangeres våre PREP-kurs i høstsemesteret. Mer info blir lagt ut på våre nettsider. Har du spørsmål om PREP er det bare å ta kontakt.

Mer info om PREP og liste over alle PREP-kurs som arrangeres andre steder finner du på Modum Bads nettsider: PREP.

PREP-kurs er:

• Pedagogisk og opplevelsesfylt
  • Setter søkelyset på det som kan styrke forholdet.
  • Ikke basert på terapi eller gruppearbeid. Det enkelte par jobber med sitt forhold under kurset, og man trenger ikke dele noe med de andre deltakerne.
  • Livssynsnøytralt
  • Passer både for par i alle aldere og livssituasjoner.

Professor Frode Thuen, fast samlivsspaltist i A-Magasinet anbefaler PREP samlivskurs. Han peker på forskning som viser at dette virker: «En systematisk gjennomgang av all forskning på feltet viser at samlivskurs generelt og PREP spesielt kan ha betydelig positiv effekt. Blant annet har forskerne påvist at deltakelse på PREP-kurs øker kvaliteten på parforholdet, og at det kan redusere risikoen for samlivsbrudd med 50 prosent. I noen av undersøkelsene har man funnet at effektene varer i opptil fire-fem år.»

Dette sier en tidligere deltaker: "Stor gjenkjennelsesgrad i flere temaer. Svært relevant. Enkle verktøy å ta med hjem. Fikk HÅP!"

Kontaktinformasjon for Grefsen menighet

Grefsen kirke
Glads vei 45

Org.nr: 974 789 264 (Grefsen sokn)

Vipps 17317 for søndagsoffer
Vipps 17327 for gave til menigheten

Kontakt oss:
post.grefsen.oslo@kirken.no
Telefon- og besøkstid:
mandag-fredag kl.10-14

Bankkonto: 1506.21.80738 for gaver.

Bankkonto: 1503.94.72500 for innbetalinger med KID.

Bankkonto: 1609 23 60613 for andre innbetalinger uten KID.