Nye sorggrupper i Vestre Aker prosti

Har du mistet din livsledsager og kjenner at sorgen er tung å bære? Sorggruppe er en god hjelp for å kunne bearbeide sorgen sammen med andre i samme situasjon. I Vestre Aker prosti inviterer vi til åpne samlinger om nye sorggrupper etter Allehelgen i november.

Nye sorggrupper i Vestre Aker prosti

Allehelgen markeres med minnegudstjenester i alle prostiets menigheter søndag 5.november. Så inviterer vil til to åpne samlinger hvor du som har mistet din partner/ektefelle kan komme og få informasjon om hva sorggruppe er og hvordan det fungerer. Vi har planer om å starte to sorggrupper i prostiet over jul.

Den første fellessamlingen blir mandag 27.november klokka 17.00 til 18.30 i kirkestua på Nordberg, Kringsjågrenda 1, 0861 Oslo.

Den andre fellessamlingen blir mandag 11.desember klokka 17.00 til 18.30 i Ullern menighetshus i Holgerlystveien 22, 0280 Oslo.

Over nyttår ønsker vi så å starte to faste sorggrupper, en i Ullern og en på Nordberg. Samlingene varer da inntil to timer hver gang og gruppen møtes omtrent hver tredje uke gjennom hele vårsemesteret. Et par samlinger etter sommerferien er også ønskelig. Hver gruppe har to ledere.

Noen av temaene som tas opp i gruppene er savn og minner, møte med døden, sorgens konsekvenser for kropp og følelser, hvordan mestre livet videre alene.

Interessert? Ikke nøl med å ta kontakt for mer informasjon og påmelding! Det er gratis å delta i sorggruppe.

Lillian Dombestein, diakon i Nordberg menighet
Tlf 973 05 294 E-post: LD929@kirken.no
Gudrun Aas Homstvedt, diakon i Nordberg og Maridalen menigheter
Tlf 468 62 174 E-post: GH697@kirken.no
Ingunn Grytnes Kristensen, diakon i Ullern menighet
Tlf 414 99 816 E-post: IK654@kirken.no
Sorggruppeleder Gro Justnæs Kvalheim e-post: grokvalh@online.no

«Det er positivt at alle bidrar inn i gruppa. Det er godt å ha et fellesskap hvor man
kan snakke ufiltrert om hvordan man har det.» (sitat fra deltaker)

Her kan du lese mer om hva en sorggruppe er.

Kontaktinformasjon for Grefsen menighet

Grefsen kirke
Glads vei 45

Org.nr: 974 789 264 (Grefsen sokn)

Vipps 17317 for søndagsoffer
Vipps 17327 for gave til menigheten

Kontakt oss:
post.grefsen.oslo@kirken.no
Tlf. 23 62 93 10
Telefon- og besøkstid:
mandag-fredag kl.10-14

Bankkonto: 1506.21.80738 for gaver.

Bankkonto: 1503.94.72500 for innbetalinger med KID.

Bankkonto: 1609 23 60613 for andre innbetalinger uten KID.