Førsteklasses skolestartgudstjeneste

Å begynne på skolen er en viktig overgang i livet, for både små og store. Vi ønsker å markere og feire dette i gudstjenesten i Grorud kirke, søndag 20. august kl 11.

Førsteklasses skolestartgudstjeneste

Snart er det skolestart. Mange barn både gleder og gruer seg litt til det. Det er mye nytt som skal skje. Det er mange nye barn og voksne å bli kjent med og mye nytt å lære. Å begynne på skolen er spennende.

I Grorud kirke vil vi feire skolestart med en førsteklasses gudstjeneste. Her skal vi skal snakke litt om det å gledegrue seg, og så skal vi tenne lys og be for alle førsteklassingene. Vi har også en bok de skal få.Så kjenner du en som skal begynne på skolen, tips gjerne om denne gudstjenesten.

Det kan være lurt å komme litt før for de som skal få bok, så vi rekker å skrive ned navnet og bli litt kjent med hverandre. Etter gudstjenesten fortsetter vi feiringen med kaker, boller og saft.

Håper mange har lyst til å komme!