Gudstjenester i kirkene våre

Gudstjenesten er pulsen i menigheten vår. Her møtes vi for å feire oppstandelsen, lytte til Guds ord, synge til Guds ære, be, feire nattverd – og gå styrket inn i uka som ligger foran.

Gudstjenestene og de kirkelige handlingene favner livet fra begynnelse til slutt. Her skal det være rom for alle, uansett om en søker fellesskap eller stille ettertanke. Gudstjenestene skal være inviterende og inkluderende. Alle som kommer kan kjenne at her er det rom for dem. Et annerledes rom. Et hellig rom. Bevegelsen fra søndagens gudstjenester til hverdag, og tilbake igjen, er sentral.

Det som skjer i menigheten gjennom ukedagene skal prege det som skjer i gudstjenestene, og motsatt. Gudstjenesten er hele menighetens, og i Grorud menighet vil vi skape rom for delaktighet og engasjement. Vi vil ha en levende gudstjenestefeiring i alle de tre kirkene våre. Beliggenhet, arkitektur og særpreg er muligheter vi har til et variert gudstjenesteliv, som samtidig skal være gjenkjennelig fra sted til sted.

Browseren din har feilaktig blitt gjenskjent som en bot utifra User-agent verdien = Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) . Vi hadde satt stor pris på om du kunne sende denne feilmeldingen til: skjeri@kirken.no slik at vi får fikset dette for deg og alle andre med samme browser

Prekener, andakter og refleksjoner