La oss prate

La oss prate er vårt nye samtaletilbud til unge og unge voksne på Lambertseter.

La oss prate

Hvorfor gjør vi dette?
En nylig gjennomgang av demografien i vår menighet har vist at den største befolkningsgruppen på Lambertseter nå er unge mellom 20 og 30 år, hvorav mange aleneboende. Lambertseter menighet har lenge ønsket å nå ut til denne befolkningsgruppen med diakonale tilbud, og ønsker å starte prosjekter som kan avhjelpe ensomhet og skape gode og trygge møteplasser.

Unge voksne i etableringsfasen - kanskje langt fra foreldre og familie, nyinnflyttet til Oslo - mange savner trygge, lokale fellesskap. Vi ønsker å etablere tilbud som kan bidra til bedre psykisk helse, mindre ensomhet og lokal tilhørighet. Dette er i tråd med byrådens understrekning av hvor viktig det er å skape sterke lokale fellesskap.

Hvem møter du?
Marco Da Veiga er utdannet barne- og ungdomsarbeider, og 3 år profesjonsstudier i teologi på MF. Over 25 års arbeidserfaring med barn og unge som bl.a. miljøarbeider, støttekontakt, grunnlegger av to ungdomsorganisasjoner, entreprenør i eget selskap, internasjonalt arbeid og medforfatter av bok om personlig utvikling. Tidligere MOT-ambassadør, Norgesmester i rapping og semifinalist i Norske talenter.

Hvordan melder du deg opp, og hva er rammene?
Påmelding skjer via epost til md329 (at) kirken.no. Varigheten per samtale er 45 minutter, og dersom du både ønsker og vil kan du få den oppfølgingen du selv har behov for. I dette diakonale samtale prosjektet er søkelyset på deg, og hva du vil prate om. Hyppigheten mellom samtalene vil være hver fjerde uke, men kun dersom du vil. Du bestemmer selv hvor lenge du vil delta og møte opp til disse en til en samtalene våre. Du binder deg til ingen ting.

Taushetsplikt:
Alt som drøftes under «La oss prate» er bundet til loven om taushetsplikt. Med andre ord dette er et trygt forum for å kunne si det du har på hjerte!
Vel møtt!