Fastelavn med ungdomskor i Oslo domkirke

Det nærmer seg fastelavn i Oslo domkirke, og i fastelavnshelgen 25.–26. februar får Oslo Domkirkes Ungdomskor besøk av St. Sunniva Kammerkor fra Bergen. I den forbindelse inviterer de to korene til ungdomskorkonsert lørdag, og dagen etter er begge korene med på å feire høymesse på fastelavnssøndag. Bli med oss og feire fastelavn i Oslo domkirke!

Oslo Domkirkes Ungdomskor. Under: St. Sunniva Kammerkor

St. Sunniva Kammerkor er tilknyttet Bergen domkirke og har 15-års jubileum i år. Koret kommer på besøk til hovedstaden med nesten 40 sangere! Sammen med Oslo Domkirkes Ungdomskor vil de fylle Oslo domkirke med velklang hele helgen.

Konsert lørdag 25. februar kl. 18.00
På konserten, lørdag får publikum høre både ny og gammel musikk: St. Sunniva Kammerkor fremfører Poulencs messe i G-dur og utdrag fra Rachmaninovs Vesper. Oslo Domkirkes Ungdomskor fremfører Gabriel Jacksons nyskrevne Three Shakespeare Songs (2016), verker av Vaughan Williams og Tallis. Sammen fremfører korene blant annet Edvard Griegs Ave Maris Stella.

St. Sunniva Kammerkor, dirigent Tore Kloster
Oslo Domkirkes Ungdomskor, dirigent Sindre Hugo Bjerkestrand

Lørdag 25. februar kl. 18.00 i Oslo domkirke
Billetter ved inngangen: ordinær kr 150 / student kr 50

Høymesse søndag 26. februar kl. 11.00
Elisabeth Thorsen og Maria Halldén, liturger
St. Sunniva Kammerkor, dirigent Tore Kloster
Oslo Domkirkes Ungdomskor, dirigent Sindre Hugo Bjerkestrand
Kåre Nordstoga, orgel

Alle er hjertelig velkommen til kirkekaffe i krypten umiddelbart etter messen. Det blir fastelavnsboller – og mulighet for å ta avskjed med vår kjære diakon Maria, som har fått permisjon for å jobbe ved Den Svenska Kyrkan i London fra april.