Firhendig klaverkonsert - og åpning av kunstutstilling - i Østre Aker kirke søndag 12. november 2017

For tredje gang gjester professor Natalja Shaveco Østre Aker kirke og spiller firhendig klaver sammen med vår egen Ieva Berzina. De som har hørt duoen spille på tidligere konserter, vil huske et meget presist og til tider gnistrende samspill. I tillegg blir det åpning av kunstutstilling med bilder av Veslemøy Nystedt Stoltenberg.

Det skjer altså i Østre Aker kirke søndag 12. november 2017 kl. 19.

Konsert

Igjen gjester professor Natalja Shaveco Østre Aker kirke og spiller firhendig klaver sammen med vår egen Ieva Berzina.

Professor Shaveco er ansatt ved det Vesturalske kulturinstitutt i Tsjeljabinsk og ansvarlig for utdanningen av klaverstudenter som søker seg dit fra store deler av det sentrale Russland. Hun turnerer en del som konsertpianist og tar gjerne den lange reisen til Oslo for å holde konsert sammen med sin kollega Ieva Berzina.

På programmet står musikk av Michael Glinka,George Bizet, Franz Schubert, Francis Poulenc og Igor Stravinski.

Kunstutstilling

Årets konsert blir supplert med åpning av utstillingen Visuelle klanger i kirkens rom med bilder av den kjente kunstneren Veslemøy Nystedt Stoltenberg. Hennes bilder blir å se frem til midten av januar.

Stoltenberg er kjent for en rekke kirkeutsmykkinger over hele landet, deriblant mange glassmalerier. Hun har stilt ut separat og i større sammenhenger, bl.a. på Høstutstillingen og under OL på Lillehammer.

Som alltid er det billettsalg ved inngangen, med gratisbilletter til barn, ungdom og studenter.