Storstua fyller år

Haugerud kirke ble vigslet 27. april 1975. Den er derfor 40 år denne våren - og det feires! Det er gitt ut et jubileumsblad som deles ut i hele "nedslagsområdet" for Haugerud kirke, og det blir flere typer markeringer, bl.a. var det Festgudstjeneste søndag 26. april og Markedsdag lørdag 9. mai.

Storstua fyller år

Samtidig med kirkejubileet har Den eritreiske evangelisk-lutherske kirke i Norge, som bruker lokaler i Haugerud kirke, 10-årsjubileum, og dette trekkes naturligvis inn i jubileringen.

Haugerud kirkes 40 år markeres slik:

Fredag 24. april kl. 19.00: Bursdagsfest for Amigos og Ungdomsklubben

Menighetens barn og unge tar hele huset i bruk når de skal feire kirkas 40 år. Mangfoldig program og mye moro. Hurra for kirka vår som er 40 år!

Søndag 26. april kl. 11.00: Festgudstjeneste i Haugerud kirke

Storstilt festgudstjeneste der vi feirer Haugerud kirkes 40 år og Den eritreiske evangelisk-lutherske kirke i Norge 10 år. Det blir sang og musikk ved Alna Vocalis, Charlie's Vocal Combo, Hellerudkoret, Eritreisk sanggruppe og et lovsangsteam fra ungdomsklubben. Tidligere sokneprest Normann Hurum taler. Sokneprest Rødahl og kapellan Schuerhoff forretter. Representanter for eritreerne og den læstadianske forsamling deltar. Dåp og nattverd.

Etter gudstjenesten inviteres alle til 40-års kirkekaffe i menighetssalen.

Lørdag 9. mai kl. 11.00-16.00: Markedsdag i og ved Haugerud kirke

Loppemarked, salgsboder, utstillinger, kafé, mange slags aktiviteter for små og store - skattejakt, fuglemerking, "grønne" konkurranser, ansiktsmaling og mye mer. Åpen kirke - Bli kjent i kirken.

Vi trenger "lopper", ring og vi henter, tlf. 41411931.

I mai ellr juni

Skolene og barnehagene inviteres til bursdagssamlinger i kirken for å feire Kirken vår er 40 år.

Lokalsamfunnskonsert, trolig torsdag 8. oktober

Mangfoldig konsert i Haugerud kirke, storstua, i samarbeid med Boost Haugerud. Vi ønsker å samle kor, korps, band, sanggrupper, solister osv. til en på alle vis fargerik konsertopplevelse.

Vi kommer tilbake til dag og tid. - Vil du/dere delta, kontakt oss på telefon 41411931.