Bryllup i kirken

To personer elsker hverandre, to personer vil tilbringe resten av livet sammen! Dette er felles for alle bryllup. Alt det andre kan være veldig forskjellig.

På lenkene nedenfor kan du lese om hvordan dere går fram hvis dere vil gifte dere i Østre Aker eller Haugerud kirke.

«Så blir de stående, disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten,» skrev Paulus i 1. Korinterbrev.

Denne teksten siteres ofte i bryllup. Vi er skapt av Gud med evnen til å elske hverandre. Ved inngåelse av ekteskap lover to å holde sammen med hverandre. Alle som er samlet i kirka, vil deres beste. Alt dette minner begge på at dere aldri er helt alene. Sammen ber vi om Guds velsignelse over dere og hjemmet deres.

Sitat

Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

1 Joh 4, 16b