Bok og jazz i Paulus 5.april

Finnes det en kjærlig Gud midt i lidelsen? Vi stiller spørsmålet til forfatter Torborg Aalen Leenderts som har skrevet en ny bok om lidelsen, det å være menneske og om Gud. Jazzmusiker Tord Gustavsen, som er en av våre fremste jazzmusikere, spiller flygel.

Tord Gustavsen

Torborg Aalen LeendertsTorborg Aalen Leenderts er sosionom med videreutdanning i familieterapi. Gjennom en årrekke har hun kombinert yrkesfaglig praksis med undervisning ved Diakonhjemmet høgskole og høyskolen Diakonova (lektor/førstelektor). Hun har tidligere utgitt bøkene «Person og profesjon» (U-forlaget/Gyldendal Akademisk), «Når glassflaten brister» og «Gud og det vonde»  (Verbum) Nå er hun aktuell med boken « I møte med lidelsen – finnes det en kjærlig Gud» på Kom forlag.

Tord Gustavsen har gitt ut mange plater og turnerer både i inn- og utland med sin lyriske og kreative pianostemme. Han har samarbeidet med en rekke, ulike sangere og musikere som f.eks. Kristin Ambjørnsen, Simin Tander og Jarle Vespestad. Gustavsen er ma. aktuell i vår med ny musikk til Aasmund Olavsson Vinjes diktning «Ferdaminne» på Dei nynorske festspela.

Rom for refleksjon og ro

I møte med lidelsen-Vi mennesker blir utfordra i møte med lidelse i løpet av livet. Noen får altfor mye, noen mister troen på en kjærlig Gud og livet blir meningsløst. Å samtale om dette i et åpent rom kan gjøre at noen kanskje kan føle seg litt mindre alene i smerten.  Torborg Aalen Leenderts har mye kunnskap, erfaring og tanker rundt dette som hun vil dele med oss, sier Eleni Maria Stene, som samtaler med forfatteren denne kvelden.

Publikum får også høre en av våre fremste jazzpianister i Paulus kirke denne kvelden.

- Tord Gustavsen rammer inn samtalen med sin vakre musikk og det er en opplevelse i seg selv, sier Stene.

Velkommen til en kveld med vakker musikk og samtale i Paulus kirke torsdag 5.april kl.19.00.

Arrangement er gratis.

Kontaktinformasjon for Paulus og Sofienberg menighet

Paulus og Sofienberg kirker:
Paulus kirke ligger i Thorvald Meyers gate 31 ved Birkelunden på Grünerløkka. Sofienberg kirke er lokalisert ved Rathkes gate 18 ved Sofienbergparken.

Gavebidrag til menighetens arbeid:

Orgnr. 914.514.361
Kontonummer gavekonto: 1506.24.57756