Lytt til Johannespasjonen 1. og 2.april

For mange blir det ikke påske uten å ha hørt Johannespasjonen...

Lytt til Johannespasjonen 1. og 2.april

Lørdag 1.april kl.19.00 og søndag 2.april kl.19.00 byr Paulikor på dette storverket om påskens fortellinger.

-Paulikor har denne vinteren satt seg store mål. Først gjorde gjorde vi en mektig fremføring av Bachs juleoratorium i desember, og nå Johannespasjonen, forteller dirigent Per Kristian Amundrød i Paulikor.

Koret ble etablert i 1992 i anledning 100-årsjubileet for Paulus kirke. Det hadde tidligere vært prosjektvise samlinger, men fra 1992 ble det faste ukentlige øvelser og koret fikk sitt navn. Paulikor har gjennom årene utviklet seg jevnt og trutt, og fremstår i dag som et stort og solid kor.

-Vi setter for moro tittelen «Oslos største kirkekor» på siden vår, og vi tror at det stemmer, sier dirigenten som også er kantor i Paulus og Sofienberg menighet.

Når koret nå setter opp denne perlen av en pasjon, gjør de det sammen med Paulus barokk, et barokkorkester som har sin base i Paulus kirke. Paulus barokk er fleksibelt i størrelse alt etter hva behov musikken har for instrumentarium. Ved denne anledningen er de et stort orkester på 26 musikere.

Paulikor har og knyttet til seg flotte solister til denne konserten: Tone Braaten sopran, Ebba Rydh alt, Magnus Staveland tenor, Daniel Oskar Danielsson bass og Njål Sparbo bass.

- Med denne buketten solister og våre gode venner Paulus barokk, er vi sikre på at Johannespasjonen av J. S. Bach blir godt tatt i vare, og at publikum vil få en stor opplevelse av påskens sentrale fortellinger om Jesu lidelse, avlutter den engasjerte dirgenten som nå er i innspurten av øvelsene til den storslåtte oppsetningen.

Velkommen til en sterk opplevelse i Sofienberg kirke, med Paulikor, Paulus barokk og solister.

Entre 250,- Bankterminal og Vipps

Kontaktinformasjon for Paulus og Sofienberg menighet

Paulus og Sofienberg kirker:
Paulus kirke ligger i Thorvald Meyers gate 31 ved Birkelunden på Grünerløkka. Sofienberg kirke er lokalisert ved Rathkes gate 18 ved Sofienbergparken.

Gavebidrag til menighetens arbeid:

Orgnr. 914.514.361
Kontonummer gavekonto: 1506.24.57756