Åpning av Paulus kirke 26.november

Mange har venta lenge på åpningen av Paulus kirke. Nå har vi fått GO fra prosjektleder om åpning i november...

Åpning av Paulus kirke 26.november

Prosjektleder for oppussingen av Paulus kirke, Morten Haugan, forteller at det innvendige arbeidet i Paulus kirke nå er i sluttfasen. Etter arbeidet er ferdig må hele kirkeorgelet renses og vaskes pga. støv. Dette tar ca 6 uker.

- Vi har gledet oss til åpning i september, men oppussingarbeidet har tatt mye lenger tid enn forventet. Vi gleder oss nå til planlagt åpningsgudstjeneste 26.november med påfølgende konserter, åpningsfest i advent og fest for barna, sier Eleni Maria Stene, daglig leder i Paulus og Sofienberg menighet.

Programmet for åpningsperioden ser foreløpig slik ut:

Åpningsgudstjeneste søndag  26.nov. 11.00

Musikk av R.Söderlind. Musikere fra Oslofjord kammerfilharmoni.

Paulikor, Sofienbergkoret og menighetens stab medvirker. Markering av Paulus kirke 125 år og festkirkekaffe.

Åpningskonsert onsdag 29.nov kl. 19.30 «I dag er timen» Mendelssohn og Söderlind.

Med Paulikor, Oslofjord kammerfilharmoni og solist Ebba Rydh. Entre kr 200,-

Åpningsfest i advent søndag  3.des. kl. 18.00 med lokale aktører ma. Paulikor, Tweensing, Birkelunden mannskor, Foss vgs, mf.

Barnas fest torsdag 7.des. 14.00-16.00 for babyer, barnehagebarn og skolebarn og familier.

Julekonsert: Søndag 17.des kl. 19.00 «Det snør på Løkka»

Musikk av J. Rutter, R. Söderlind, Ø.Matre m.fl.

Paulikor, Oslofjorden kammerfilharmoni, Harpe: Sunniva Rødland

Entre kr 200,-

Hold av åpningsdagene og kom til en flott, nyoppusset kirke!

Kontaktinformasjon for Paulus og Sofienberg menighet

Paulus og Sofienberg kirker:
Paulus kirke ligger i Thorvald Meyers gate 31 ved Birkelunden på Grünerløkka. Sofienberg kirke er lokalisert ved Rathkes gate 18 ved Sofienbergparken.

Gavebidrag til menighetens arbeid:

Orgnr. 914.514.361
Kontonummer gavekonto: 1506.24.57756