Lavvo i Kirkeskogen

En fin vårkveld i starten av mai møtte 4 frivillige «handy» karer opp og bygget en lavvo i kirkeskogen i Tuft. Søndag 30. mai hadde vi åpningsfest og klippet snora.

Lavvo i Kirkeskogen

Ønsket er at lavvoen kan være et møtested for godt sosialt fellesskap og fine opplevelser. Vi har vedovn inne i lavvoen som vi kan varme oss rundt og lage mat på. Utenfor skal vi ha bålplass. Kirkeskogen gir mange muligheter for fysisk aktivitet og ulike opplevelser. Det vil også være aktuelt å overnatte i lavvoen med små grupper. Nærheten til kirkestua og kirka gir også varierte muligheter.

forarbeid3.jpg

Kirkegårdsarbeiderne gjorde et godt forarbeid før lavvoen kunne settes opp.

avant.jpg

Jeg håper og tror at prosjektet med lavvoen kan være med å nå noen av våre mål som menighet, gi muligheter for gode fellesskap og være positivt for trivsel og helse. Friluftsliv er noe som jeg selv er opptatt av, og ønsker å bruke min erfaring og interesse inn i arbeidet som barne- og ungdomsdiakon.

Lavvoen kan brukes av alle aldersgrupper i menighetene i Sandsvær. Skolen, barnehagen og evt. andre kan låne lavvoen etter avtale. Vi håper at lavvoen kan være et positivt innslag i nærmiljøet og bidra til mer kontakt og samarbeid mellom menigheten og ulike grupper i Hvittingfoss.

underveis.jpg

Byggesettet til lavvoen ble levert av Finstadlavvoen. Vi har fått økonomisk støtte av Sparebankstiftelsen DNB og Opplysningsvesenets fond, og lokalt fra Stiftelsen Ytre Sandsvær. Takk til alle bidragsytere! Åpningsfesten var 30. mai etter gudstjenesten i Tuft kirke.

Se artikkel fra Laagendalsposten her

gutta.jpg

Tusen takk til dere fire frivillige som bygde lavvoen!

Hilsen Torunn Nateland Utvær, barne- og ungdomsdiakon.

Kontaktinformasjon for Tuft menighet

Kirkekontoret i Sandsvær