Kongsberg Menighetssenter

Menighetssenteret i Kongsberg ligger sentralt til i Hyttegata 4 i Kongsberg. Det er mulig å leie hele eller deler av Menighetssenteret til møter, arrangementer og feiringer.

Kongsberg Menighetssenter

Storsalen

Storsalen er det største rommet på Menighetssenteret. I salen er det en lav scene, flygel, lerret, videokanon (HDMI og VGA) og lydanlegg med mikrofon og høyttalere. Flipover tilgjengelig ved behov. Storsalen har plass til 120 personer i kinooppsett (kun stoler) og 80 personer med klasseromoppsett (bord). Det er vinduer langs 2 av 4 vegger i storsalen som gir godt dagslys. Vinduene kan blendes.

Fra storsalen er det også mulig å åpne inn til lillesalen for å utvide arealet. Totalt kan man rigge til 100 sitteplasser med bord i begge salene.

Lillesalen

Lillesalen ligger vegg i vegg med storsalen. I lillesalen er det vinduer som kan blendes og det er dempingsmuligheter for lys. Salen har til daglig oppsett med 5 bord og 20 stoler. Fra lillesalen er det også mulig å åpne inn til storsalen for å utvide arealet. Totalt kan man rigge til 100 sitteplasser med bord i begge salene.

Aktivitetsrommet

Aktivitetsrommet ligger i kjelleren og er malt hvitt og lyst. I rommet finnes piano, lite flyttbart "alter" og 10 bord/20 stoler. Smale kjellervinduer gir noe dagslys. I tillegg til taklys er det lysskinner på veggene. Rommet er utstyrt med prosjektor, lerret og et enkelt lydanlegg til musikk. Det er utgang til bakgård/hage fra aktivitetsrommet, og rommet har varmepumpe.

Loftstuen

Loftstuen har skråtak og utgang til altan (15m2). Loftstuen har til daglig oppsett med 9 bord, 4 sofaer, 26 stole og stor tusjtavle. Vinduer på to kortvegger. Elektrisk oppvarming.

Undervisningsrom 1
Undervisningsrom 1 har inngang fra første trappeavsats og passer til grupper fra 15-25 personer alt avhengig av oppsett. Møterommet har til daglig klasseromsoppsett med 6 bord og 12 stoler. Rommet innholder ellers tusjtavle og lerret. Dagslys fra vinduer på 2 vegger.

Kjøkkenet

Kjøkkenet på Menighetssenteret ligger i tilknytning til foaje. Kjøkkenet er pusset opp sommeren 2020 og har nå en funksjonabel oppvaskmaskin (med skitten og ren sone), komfyr med induksjonsplater. Det er dekketøy til i underkant av 100 personer (inngår i leieprisen). På kjøkkenet er det også to store kjøleskap og en fryser. Det er et tekjøkken utenfor kjøkkenet med vask, 2 kaffemaskiner og vannkoker. Det er ikke duker til bordene.

Foajeen

Foajeen leies ikke ut separat men er et fellesområde som ligger mellom inngangsdør, kjøkken, trappehus, utgang til veranda/bakgård og lillesal/storsal. Foajeen fungerer imidlertid godt til kaffebufeeter og andre enkle matbufeeter og gjør at man kan rigge klart mens det foregår andre aktiviteter i f.eks. storsalen.

Teknisk utstyr

I tillegg til nevnte lydustyr i storsal og på aktivitetsrommet er det wifi/trådløst internett i alle etasjer på Menighetssenteret.

Overnatting

Det er mulig å overnatte på Menighetsenteret. På loftet innenfor loftstuen finnes det 40 madrasser som kan benyttes. Det anbefales å legge overnattinger til Loftstuen eller Aktivitetsrommet i kjelleren. Det er tilgang til 2 garderober med toalett og dusj i kjelleren. I tillegg finnes det handicaptoalett med stellebord i foajeen i 1. etasje.

Leien faktureres i etterkant.

Klikk for å se informasjon om pris og utleie av Kongsberg Menighetssenter på deres nettsider