Konfcamp 2024

Hengere og biler pakkes. Over 70 konfirmanter og ledere er klar for leir!

Morten pakker hengeren

Juli måned, mens andre kanskje har late dager med fri fra jobb, så jobbes det hardt både inne og ute ved Herdahlsalen i Kongsvinger. Morten Ruud, leder for kirkelige undervisning, i Kongsvinger har tellet ned. Han har vært inne i boblen en god stund. Det er mye logisitikk å holde styr på, telt skal kjøpes, impregneres og pakkes. Konfirmanter og påmeldinger, ledere som skal hoppe på underveis. Det er den tiden, tiden for Konfcamp!

Hva er Konfcamp? Konfcamp er en årlig festival som arrangeres på Risøya utenfor Tvedestrand. Hit resier flere menigheter i hele Norge sammen med sine konfirmanter. Konfcamp er en del av en større festival, Skjærgårds Music and Mission.

Konfcamp er fra 4.-7. juli. Musikk, undervisning og fellesskap er 3 stikkord. Andre stikkord er teltliv, sovepose og aktiviteter. Dagene er fylt opp av mye moro.

Konfcamp arrangeres av Acta, Acta – barn og unge i Normisjon er en av Norges største kristne barne- og ungdomsorganisasjon. Acta ønsker å bygge grensesprengende fellesskap hvor barn og unge møter, følger og ærer Jesus Kristus.

Det er ventet over 500 konfirmanter til Konfcamp i år. Kongsvingers bidrag med over 70 konfirmanter og ledere er solid. Det er mange som gleder seg og vi tror de vil få en utrolig fin opplevelse. Lykke til og god tur!