Diakoni i Lardal

Godt å snakke sammen i en Corona-tid

Diakoni i Lardal

Det er utfordrende tider! Møteplassene vi vanligvis bruker i form av kaffetreff, besøk, konserter og så videre, er i stor grad avlyst på grunn av smittefaren. Ja, for mange av oss er det vel slik at vi går ganske hastig mot kassa på butikken også og unngår å stoppe og prate med for mange.

Minst mulig nærkontakter oppfordrer Regjeringen til. Dette er en nødvendig dugnadsstrategi for å få ned smittespredningen, og vi kan være takknemlige i Norge for at vi tross alt har mye lavere smittetall enn de fleste land i verden.

Men dette kan også føre til ensomhet og isolasjon, og vi vet at mennesker flest trenger noen å snakke med, å le sammen med og å gråte sammen med.  Dersom du kjenner Deg ensom eller du kjenner på frykt, så ta gjerne kontakt med kirkens diakonitjeneste.

I Lardal menighet er vi 2 ansatte diakoniarbeidere, og vi tror at vi er ganske lette å prate med. Dessverre kan vi ikke gå på hjemmebesøk nå, men vi kan ha samtaler over telefon, og vi kan ha gåturer ute sammen. Vi går gjerne en tur med Deg, enten det er i naturen eller langs veien, enten du er ung og sprek eller du vil ha en rullator å støtte deg til.

Hvis denne tjenesten er aktuell for Deg eller du kjenner noen som trenger det, så ta kontakt med Ove Berrefjord på tlf 92263088. Dette er ikke en alarmtelefon, så den er først og fremst betjent på dagtid. Men hvis du ringer i kontortiden, så kan vi også avtale gåturer eller samtaler som kan skje på kveldstid.

Ove Berrefjord.jpg
Diakon Ove Berrefjord, Lardal

Dersom du på kveldstid eller på natten har et øyeblikkelig behov for å snakke med noen, så minner vi om den døgnåpne telefonen til KIRKENS SOS: 22 40 00 40

kirkens sos.png