Julens gudstjenester

Kvelde menighet inviterer til skolegudstjenester, julaftengudstjeneste, høytidsgudstjeneste og gudstjeneste til ettertanke nyttårsaften.

Julens gudstjenester

Her er en oversikt over julens program i Kvelde kirke:

Skolegudstjenester 21. desember
Alle er hjertelig velkommen til skolegudstjenestene i Kvelde kirke, 21. desember.
1.-7. trinn har gudstjeneste kl. 10:30, mens ungdomsskolens gudstjeneste begynner kl. 12:00.

Alle trinn bidrar inn i gudstjenesten med sang, tekstlesning og lystenning. På gudstjenesten kl. 12 vil konfirmantene ha et julespill for oss.
• Liturg: Randi Abelsen Woldseth, Tore Ørjasæter
• Organist: Arne Næss

Julaftengudstjeneste, 24. desember kl. 15:00
Velkommen til Kvelde kirke på julaften!
Gudstjenesten begynner kl. 15, men Lågabrass vil spille julemusikk for oss fra kl. 14:30.
Solister denne dagen er Helene og Malene Gjone.
Det blir også sanginnslag ved en liten barnegruppe.
Theodor Hagen vil lese juleevangeliet. Vel møtt!

Dag i kirkeåret: Julaften
Offerformål: Kirkens Bymisjon
Prekentekst: Luk 2,1-20
• Liturg: Randi Abelsen Woldseth
• Organist: Arne Næss

Høytidsgudstjeneste, 26. desember kl. 11:00
Velkommen til høytidsgudstjeneste 2. juledag. Dette er menighetens førstedagsgudstjeneste hvor vi leser juleevangeliet fra Johannesevangeliet.
Tema for gudstjenesten er "Det sanne lys, som lyser for hvert menneske, kom nå til verden."
Organist denne dagen er Ellisiv Tandberg og med seg har hun sin søster Irene Tandberg på cello. Vi gleder oss til å høre vakker julemusikk!
Vel møtt!

Dag i kirkeåret: 2. juledag
Offerformål: Menneskeverd
Prekentekst: Matt 2,16-23
Nattverd
• Liturg: Randi Abelsen Woldseth
• Organist: Ellisiv Tandberg

Gudtjeneste nyttårsaften, 31. desember kl. 15:00
Nyttårsaften er en dag for ettertanke. Vi tenker tilbake på året som vi legger bak oss og vi ser frem mot året som skal komme.
Denne gudstjenesten vil vi også minnes de som har gått bort i 2022.

Gudstjenesten er for alle som ønsker å begynne det nye året i fellesskap med Gud og med hverandre.
Vel møtt!

Dag i kirkeåret: Nyttårsaften