Ledig vikariat i Tanum og Kjose

Vår kateket i Tanum og Kjose skal ha permisjon et halvt år, og i den perioden trenger vi en kateket/menighetspedagog/ menighetsarbeider innenfor trosopplæring i 100% stilling.

Babysang i Berg arbeidskirke er et samarbeidstiltak mellom Tanum, Kjose og Berg menigheter. Foto: Kirkerådet / Torstein Kiserud

Kateket/menighetspedagog/menighetsarbeider 100% innenfor trosopplæring i Tanum og Kjose menigheter – vikariat 6 måneder

Vil du jobbe i et hyggelig og engasjert arbeidsfellesskap? Brenner du for arbeid blant barn og unge? Har du evne til å skape gode relasjoner?

Vår kateket i Tanum og Kjose menigheter går ut i permisjon i 6 måneder og vi trenger en kateket/menighetspedagog/menighetsarbeider innenfor trosopplæring i 100% stilling i den perioden.

Tanum og Kjose menigheter har et aktivt barne- og ungdomsarbeid. Vi søker etter en person som kan ivareta allerede bestående barne- og ungdomsarbeid innenfor trosopplæring.

Et team av prest, pedagog, kirkemusiker, kirketjener og menighetsråd jobber sammen med frivillige for et relevant og attraktivt undervisningstilbud i menigheten.

Tanum menighet har ca. 4100 medlemmer.
Kjose menighet har ca. 220 medlemmer.

Dine ansvarsområder:

• Gjennomføring av kirkens barne- og ungdomsarbeid
  • Oppfølging av lokal trosopplæringsplan
  • Konfirmasjonsundervisning
  • Koordinering av frivillige

Vi ønsker at du:

• Trives sammen med barn og ungdommer og vil bidra til at de skal få lære å kjenne troen
  • Kan arbeide i team, og at du samtidig er selvstendig og kreativ
  • Har gode kommunikasjons- og formidlingsevner i møte med barn og ungdommer
  • Er strukturert og har god evne til å administrere

Kvalifikasjoner:

• Relevant utdanning. Det er en fordel med utdanning innenfor kristendom og/eller pedagogikk
  • Erfaring fra og engasjement for barne- og ungdomsarbeid
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Arbeidstiden er fleksibel og inkluderer kvelds- og helgearbeid.

Det forutsettes medlemskap i Den norske kirke.

Det kreves framlegging av politiattest.

Stillingen lønnes avhengig av kvalifikasjoner etter gjeldende kirkelig tariffavtale.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til
kirkeverge Sigrid Kobro Stensrød, tlf. 982 31 305.

Tiltredelse:
16.09.2024

Søknad med CV sendes: kirkevergen@larvik.kirken.no

Søknadsfrist: 16.07.2024

Larvik kirkelige fellesråd
Larvik kommune har 49 000 innbyggere. Fellesrådets virksomhetsområde inkluderer 11 menigheter. Det er ca. 50 stillinger innenfor virksomheten, i tillegg til 11 prester. Kommunen ligger i søndre Vestfold med rike muligheter for sjø- og friluftsliv.

Kontaktinformasjon for Larvik kirkelige fellesråd

Postadresse: