Sekretær - Vikariat

Ledig vikariat – Sekretær i 100% stilling fra 01.01.2024 tom. 12.05.2024, med mulighet for en forlenget periode fram til 23.06.2024. Søknadsfrist 1. desember 2023

Sekretær - Vikariat

I forbindelse med at vår ansatt går ut i permisjon fra 01.01.24 søker vi etter vikar.
Stillingen er delt opp i flere ansvarsområder, hvorav 50% av stillingen er knyttet til adminstrativ ressurs for prostens arbeidsområde. 40% er knyttet til trosopplæringarbeidet i Nord-Helgeland prosti og 10% knyttet til sekretærarbeid for menighetsrådene i Leirfjord og Alstahaug fellesrådsområde.

Arbeidsopgaver er blandt annet:

• Utføre sekretær- og serviceoppgaver for prosten som f.eks.; arkivering. Oppsetting av gudstjensteplan, Arbeids- og beredskapsplaner for prestene i planverktøyet TID, tilrettelegging for møter, bestilling av skyss- og overnatting for prestene i tjeneste.  Noe skranketjeneste ved Kirkekontoret ved ferieavvikling, sykdom o.l.
  • Utføre sekretærtjenester for trosopplæringen som f.eks.; Administrativt arbeid, kontering/attestering av fakturaer, tilretteleggging for matservering til konfirmantene.
  • Sekretærtjeneste for 4 menighetsråd; møteinnkallinger, referatskriving o.l.
  • Ansvar for hjemmesider og Facebook

Kvalifikasjoner:

• Det kreves allmenn/økonomisk-/administrativ utdannelse og/eller fagbrev i kontorfag. Annen relevant utdannelse og/eller praksis fra allsidig kontorarbeid vil også kunne vektlegges.
  • Søker må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Det vil bli gitt opplæring.

Søker må være medlem av Den norske kirke.

Trykk på linken nederst på siden for en mer utfyllende stillingsbeskrivelse og for å søke på stillingen.