Lierskogen Kulturkirke

Kirka på Lierskogen ble bygd som et bedehus i 1937. Gjennom årene har den gjennomgått flere endringer – fått tårn og klokke og skiftet navn til kapell, for så å bli kirke og nå brukes begrepet kulturkirke.

Lierskogen Kulturkirke

Kirka gjennomgikk en stor renovering og påbygging i 2008-2010. I tillegg til bevilgninger fra kommunen gjorde vel 5 000 dugnadstimer ved mer enn 100 mennesker dette mulig – et skikkelig spleiselag der innsatsen fra lokalbefolkningen var helt avgjørende.

Kirkerommet er intimt, åpent og lyst med 150 stoler og en tilstøtende mindre sal med plass til 30 personer. Les mer om kirkas historie i lenkene under

Ole Paus gjenåpnet den nyrestaurerte kirka i mai 2009. Hans ord om at han følte seg beæret til en sånn oppgave gav en flott ny start for menighetens virksomhet på Lierskogen. Ved siden av å samle menigheten til gudstjenester har vi etablert oss som en kulturkirke som er blitt et populært og godt sted for publikum og artister. Blant noen av de gode artistene som har spilt hos oss i løpet av de siste årene er Anne Grethe Prøis, Anita Skorgan, Jonas Fjeld, Henning Kvitnes, Ola og Lars Bremnes, Kristin Asbjørnsen, Stian Carstensen, Solveig Slettahjell, Tord Gustavsen, Tom Hell, Valkyrien Allstars med flere.

En viktig del av kulturkirkens program er også kåseriene og foredragene. «Hypokonderprofessor»  Ingvard Wilhelmsen,  Svein Tindberg, Henning Syse, Per Anders Nordengen, Helen Bjørnøy, Karsten Isachsen,  Knut Vollebæk, og nevrolog Audun Myskja er blant de som har fylt kulturkirka.

VELKOMMEN TIL LIERSKOGEN KULTURKIRKE!

Kontaktinformasjon for Tranby og Lierskogen menighet

Kontoradresse:

Kirkesvingen 7

3408 Tranby

Telefon: 409 24 950  (ikke sms)

E-post:  lier@kirken.no

Bankgiro:  1503 97 47232