Konfirmant 2024

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du får lære mer om Gud, Jesus og deg selv. Vi snakker om livet - på godt og ondt. Og du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler, er nysgjerrig eller bærer på et håp. Nå er påmeldingen for konfirmantåret 2024 straks åpen!

Konfirmant 2024

Børsa, Skaun og Buvik menigheter

KonfirmasjonSkaun.jpg

Vi ønsker å invitere alle som blir 15 år i 2024 til å delta på konfirmantopplegget i kirka.

Konfirmant­tiden er en tid hvor det skjer mye, og en må ta stilling til mange ting. Vi ønsker å bevisstgjøre deg, få deg til å tenke selv, samt oppleve et positivt fellesskap med både gøy og alvor. Også om du ikke er døpt, er du velkommen til å følge kirka sitt undervisnings­opplegg.

Her er noe av det som skjer i løpet av konfirmasjonsåret:

Leir

KonfLeir2.jpg  KonfLeir.jpg

Et av høydepunktene for mange i konfirmasjonstida er å dra på leir. Vi reiser til Søvassli Ungdomssenter ei helg sammen med konfirmantene i januar/februar.

Her står følgende på programmet: Klatretårn, edder­koppnettet og aktiviteter i naturen som lærer oss mestring, samhold, tro og tillit. Lek, konkuranser, sang, god mat, kors­samlinger, skape og feire gudstjeneste.

Pilegrimsvandring

Lørdag 09. september blir det pilegrimsdag i Skaun, med teambuilding og konsert i Skaun kirke.

Pilegrimsvandring.jpgimage6bs9v.png

Konfirmantsamlinger med ulike tema

Undervisning.jpg

Godt felleskap. Vi undrer oss sammen over livets små og store utfordringer. Blir kjent med kirka, bibelen og Jesus.

Gudstjenester

Du får bli med på ulike typer gudstjenester, presentasjonsgudstjeneste, lysmesse, leirgudstjeneste m.m.

Fasteaksjonen

Fasteaksjonen.jpg

Menighetene i Skaun er med på Fasteaksjonen i regi av Kirkens Nødhjelp. Konfirmantene deltar som bøssebærere. Aksjonsdagen er 19. mars 2024.

"Hjemme hos"

Vi ønsker også at dere som konfirmanter skal få møte noen som går i kirka dere sogner til. Altså satser vi på å få til to samlinger (en på høsten og en på våren) hvor dere blir invitert på kveldsmat og litt prat om en bibelfortelling hjemme hos noen i kirka.

Tilrettelagt konfirmasjonstid

Alle har rett til en god konfirmasjonstid. Hvis du har behov for tilrettelegging, tar dere kontakt med oss på telefon. Dette er svært viktig slik at vi i god tid kan forberede og legge til rette med nødvendige ressurser og materiell.

Konfirmasjonsdagen

KonfDagen.jpg

Høytidelig musikk. Familie og venner i kirkebenkene. Ikke rart om det kribler litt i kroppen den dagen. Selve konfirmasjonsdagen er en fin og viktig dag. I gudstjenesten blir det bedt for hver enkelt, og konfirmanten får med seg Guds velsignelse.

Konfirmantavgift

Vi tar en egenandel på omtrent 1.500,- for hele konfirmantåret. Denne dekker opphold på leir, konf-weekend i mars, noe servering og annet nødvendig materiell. Det er mulig å søke om støtte for å dekke inn deler av beløpet.

PÅMELDING

Påmelding er elektronisk. Vi ber dere være nøye når dere fyller ut skjema. For at vi skal kunne gi dere nødvendig informasjon må dere fylle inn både mobilnummer og e-post og siden hake av at vi kan kontakte dere på disse.

Les mer om påmelding her>>>

Kontaktinformasjon for Buvik, Børsa og Skaun menigheter

Skaun kirkekontor ligger i Skaun rådhus
Tausvegen 16, 7353 Børsa