Vigsel i Tønsberg

Bryllupet er en feiring av kjærligheten. To mennesker lover å elske og ære hverandre og holde sammen i gode og onde dager resten av livet.Kirken er en flott og verdig ramme for ekteskapsinngåelsen enten dere har mange eller få gjester. Ved ekteskapsinngåelsen takker vi og ber om Guds velsignelse over samlivet.

Alle par er velkommen til å gifte seg i kirkene våre uavhengig av legning, tidligere ekteskap og statsborgerskap. Det er også mulig å foreslå et annet egnet sted for kirkelig vielse. Par som har giftet seg borgerlig, kan få løftene sin bekreftet i kirken og be om kirkens forbønn.På denne nettsiden finner dere en oversikt over det meste av det dere trenger å vite når seremonien skal planlegges.

Prest og organist vil bistå i forberedelsen slik at salmene, musikken og ritualet for øvrig blir slik dere ønsker det. Det er en egen vigselssamtale med prest i god tid før bryllupet. Ta gjerne kontakt med prest og organist direkte om du har spørsmål. Også kirketjener og administrasjonen på kirkekontoret bistår ved behov.Dere kan sende forespørsel om bryllup ved å trykke på knappen nedenfor.Senere får dere invitasjon til felles informasjonsmøte i en av kirkene i Tønsberg hvor både prester og organister deltar.Velkommen til bryllup i kirken!