Satser på barn og unge

Når Olavsfestdagene i år arrangeres, får barn og unge utforske kirkerommet på en helt ny, kreativ og tøff måte.

Satser på barn og unge

Olavsfestdagene har alltid hatt aktiviteter og tilbud tilrettelagt for barn og unge. Nytt i år er imidlertid at den yngre generasjonen får delta og ta i bruk kirkerommet gjennom eksperimentelle gudstjenester.

«Kirke2016» er navnet på et knippe arrangementer under Olavsfestdagene, og supplerer festivalens rikholdige kirke- og kulturprogram.

Mandag 1. august arrangeres Barn i det hellige rommet – en kreativ og annerledes gudstjeneste for og med de aller minste barna. Hva er egentlig en gudstjeneste? Hvordan skape en gudstjeneste på de minste sine premisser? Kan barn selv være med å skape liturgien?
Lademoen kirke inviterer til gjestebudsgudstjeneste for barn.
I denne gudstjeneste er rollen byttet om og barna er de største! Gudstjenesten starter kl. 12.00. Fint om barna kan være med fra starten. Kl. 13.30 samles vi til et måltid og fortsetter til kl. 16.00.
Gjennom fire timer utforskes kirkerommet og gudstjenesten på en måte som gjør det mulig å droppe innom – en kort stund eller lenge, for å delta i gjestebudet der alle er invitert.

Og er du glad i tøff musikk bør du besøke Lademoen kirke også tirsdag 2. august. Da er det klart for Rockegudstjeneste – en gudstjeneste med salmer og liturgi i rocka innpakning.

Få også med deg pilegrimsvandring for barn og ungdom med biskop Tor Singsaas onsdag 3. august kl 14, etterfulgt av familiemesse i Nidarosdomen kl. 16.

Alle arrangementene under «Kirke2016» har fri entre.

For mer info og program, se lenken under.

Programmet under Kirke2016

Olavsfestdagene i Trondheim