Andakter

Se, hør og les andakter når det passer deg! På denne siden kan du finne oversikt over andakter.

Foto: Malte Wingen

Morgenandakt på NRK P1 i uke 14: Mandag til torsdag holder Linn Skåber, skuespiller, komiker, forfatter andakter. Om å erkjenne at vi har en ny hverdag, gripe tak i den sammen, og gå videre. Om Gjertrudvennene, en samling mennesker som går i begravelser til folk som ikke har noen, og som ønsker å gjøre livet bedre for andre. Om humor i krisetid og vissheten om at selv om det er langt mellom humoren i bibelen, så er det ganske mye bibelen i humor. Om vår og vemod og ønsket om å være nær noen som gjør at vi føler oss litt mindre alene.

Andakter på nordsamisk: Davvisámegiel rohkos sáddejuvvon NRK Sámis juohke sotnabeaivvi dii. 08.30, 09.30 ja 10.30. Rohkosa sáhtát maid gullat neahttaradios. Andakt på nordsamisk sendes på NRK Sápmi hver søndag kl. 08.30, 09.30 og kl. 10.30. Andakten kan også høres på nettradio.

Søndagstanker på nettkirken.no: Nettprestene i Nettkirken skriver søndagstanker før hver søndag. Dette er fine og korte andakter, og du kan lese tidligere andakter på siden, under Tidligere søndagstanker

Andakt fra Oslo domkirke: Se sending på Den norske kirke sin facebook-side. En prest holder en andakt og lyser velsignelsen (ca 10 minutter), og deretter blir det orgelspill. Mandag-torsdag (15.30), fredag (kl 17.00). Filmen blir liggende ute så du kan se det når du passer deg.

Andakt (4-6 minutter):

Musikandakt, 6 minutter andakt, bønn og musikk:

Listen oppdateres fortløpende - ta kontakt om du kjenner til ressurser som burde stå i denne oversikten.Vi får ikke med oss alle arrangementer og tekster i denne oversikten. Se derfor hva som skjer i din menighet av digitale tilbud. Finn din menighet i søket under.