Vi ber sammen

Kl. 20.00 på kvelden vil vi hver for oss be for hverandre i Klæbu menighet. Da vet vi at vi er mange som ber samtidig, og at vi er sammen om dette. Vi kan da be til vår himmelske Far om det som ligger oss på hjertet. Tenn gjerne et lys, og avslutt med Herrens bønn.

Foto: Heung Soon, Pixabay

Forslag til bønn i koronatiden.

Herre, vi takker deg for dagen og for din nåde over oss i Jesu navn. Vi kommer til deg med vår uro og angst for spredning av koronaviruset. La viruset dø ut, og at det som spres må skje så tregt at det kan håndteres. Vær hos de som er syke, og de som nå har det tungt og vanskelig. Gi med ditt ord, lindring og trøst i en verden hvor alle folk og nasjoner strever i denne krisen. Takk for påskens budskap om at du er Herre over dødens makt.

Omgi oss med ditt vern, og gi oss av din fred i denne natt.

«Herre, la meg hvile trygt hos deg, slik jeg engang i dåpen hvilte i ditt fang. Herre, jeg er jo din eiendom. Jeg takker deg for alt og søker min ro i skyggen av dine vinger». (Av Bo Gierts)

Amen