Klæbu menighet - digital basar

Klæbu menighet arrangerer en digital basar til inntekt for Misjonsalliansen sitt arbeid i Kambodsja. Vi vil gjøre en innsats som bidrar til et bedre liv for fattige, og gi de verdighet og livsgrunnlag.

Klæbu menighet - digital basar

I 2018 ble nytt Misjonsprosjekt for Klæbu menighet vedtatt av Menighetsrådet, og de gikk inn for Misjonsalliansens arbeid til de som lever under vanskelige kår i Kambodsja. Vi ønsker å lære de unge at vi skal bry oss om miljøet, og om urettferdigheten i verden. For oss som har fått det kristne budskapet er konsekvensen at vi bryr oss. Vi satser digitalt med basaren, for å nå lengere ut.

Trekningen vil skje mandag 15. juni kl. 18.00-19.00, og det er mulig å kjøpe lodd frem til trekningen starter. For å kjøpe lodd kan du vippse penger til 609099, og skrive antall lodd du ønsker å kjøpe. Det er også mulig å kjøpe lodd med kontanter, ved å ta kontakt med Ester Vinnem på 992 57 790.
Pris per lodd er 10kr.

Det har vært forening for Misjonsalliansen siden 15.09 i 1950, og den ble startet av ansatte på Klæbu pleiehjem. Både beboere og ansatte var med i samme forening, og møtene ble holdt på institusjonen. Senere ble møtene flyttet til hjemmene.

En stor takk til Anna Moe som var leder av foreningen i mange år frem til 2017. Foreningen var i de senere år dobbel ved at en også støttet arbeid for Israelsmisjonen, og kollekten ble delt mellom organisasjonene.

I år er det 70 år siden det første møte i foreningen for Misjonsalliansen. Året 2000 var det stor jubileumsfeiring for 50 år i Klæbu, med besøk av leder Nils Tore Andersen. Emblemet til Misjonsalliansen ble gitt som gave, og er laget av tre. Dette henger nå på Kirkestua.