Eldres dag 1.oktober

"Digital rettferdighet for alle aldre"er temaet for Den internasjonale dagen for eldre 2021

Eldres dag 1.oktober

Det er viktig at eldre får tilgang til, og inkluderes i den digitale sfæren slik at de kan delta i samfunnet på lik linje med yngre generasjoner.

Teknologi forandrer måten vi kommuniserer med hverandre og organiserer samfunnet på.

Det er store forskjeller i verden når det gjelder tilgang til teknologi. Halvparten av verdens befolkning har ikke tilgang til internett, og eldre opplever i større grad å bli ekskludert fra den digitale sfæren enn yngre. Dette skyldes at de enten ikke har tilgang til digitale verktøy, eller mangler kunnskap om hvordan de fungerer.

Program på Eldres dag

Kl. 16.30         Gudstjeneste i Klæbu Kirke

«Med alderdom kommer visdom, et langt liv gir innsikt.» Job 12,12

Klæbu seniorkor deltar

Organist Tommy Nilsen

Sokneprest Toril Stendahl

Kl. 18.00         Fest i Klæbu Kulturhus

Jakob Margido Esp underholder.

Harald Røstad og Tor Erik Jenstad sørger for musikk til behag, sang og dans.

Middag: Egenandel kr. 150,-.

Påmelding til Einar Skei tlf: 905 15 811, frist 22. september.

Arr: Klæbu pensjonistforening i samarbeid med Klæbu frivillighetssentral