På 2.plass blant menighetene i Trøndelag!

Det foreløpige resultatet for fasteaksjonen i Klæbu er 64.294 kroner. Hver innbygger i Klæbu menighet har i gjennomsnitt bidratt med kr. 12. Dette betyr at Klæbu Menighet menighet har gitt rent vann til 255 personer.

På 2.plass blant menighetene i Trøndelag!

For andre år på rad ble det en digital innsamlingssaksjon, og kreativiteten og engasjementet har vært stort i hele landet. En stor takk til årets konfirmanter i Klæbu, som har bidratt med loddsalg, sponsorløp og innsamling i bøsser ved våre lokalbutikker. Nidaros Sparebank har også i år gitt en gave på kr. 20 000 til fasteaksjonen. Sammenliknet med andre menigheter i kommunen er Klæbu Menighet på plass nr 1. Blant menighetene i fylket nr 1 og blant alle norges menigheter nr 51.

Det er fortsatt mulig å støtte fasteaksjonen på vipps 2426. Så kan Kirkens nødhjelp fortsette sitt forebyggende vannarbeid ved blant annet å bygge håndvaskstasjoner, kjøre ut vannbiler og drive opplæring i hygiene.