Grønn kirketorsdag 23. mai 2019

Torsdag 23. mai kl.16-19 håper vi på yrende liv på og ved Kirkesenteret. Det serveres deilig vegetarmat, og det blir underholdning og aktiviteter for barna. Familiespeiderne deltar, og det blir blant annet bokashikurs og klesfikseverksted. Ta gjerne med barneklær til klesbyttemarkedet også. Velkommen!

Grønn kirketorsdag 23. mai 2019

Vi blir glade for påmelding, men ønsker alle som vil velkommen på denne dagen!

Og om noen har lyst til å bidra med kake til kafèen eller ekstra hender, så ta kontakt!

Lurer du på hva som skjer?

Familiespeiderne stiller med lavvo og noe annet spennende.

Klesbyttemarkedet er kun for barnetøy og evt. leker denne gangen, og vi tar gjerne imot klær i forkant av markedet. Her kan du levere fra deg noe fint og ta med noe annet hjem.

Aktiviteter for barna: Det blir muligheter for å lage egne instrumenter av gjenbruksmateriell, og så frø i melkekartonger.

Underholdning for barna: Baluba med rytmer, sang og samspill.

Klesfikseverksted er for deg som trenger hjelp for å reparere noen av klærne dine. Byåsen husflidslag stiller opp med symaskiner og hjelpsomme hender, så ta med den hullete buksa eller noe annet og få den fiksa!

Bokashi er en kompostform som passer for deg som ønsker å ha det enkelt og på liten plass. Øystein Ask gir oss en innføring i hvordan det funker.

Besteforeldrenes klimaaksjon kommer også!

Hvorfor gjør vi dette?

Sverresborg menighet er Grønn menighet, og vi ønsker med dette å vise at det ikke trenger å være så vanskelig å leve litt mer bærekraftig og ta vare på skaperverket. Vi vil også vise lokalmiljøet at vi er her og at vi jobber sammen for miljøet.