Misjonsalliansen i Tromsø

Ungdommer fra bymenighetene deltok på global quiz og fikk høre om Misjonsalliansens arbeid ute og om deres voluntørtjeneste som et spennende alternativ for ungdom.

Misjonsalliansen i Tromsø

Misjonsalliansen ønsker å etablere flere avtaler med menigheter i Nord-Hålogaland. Fra før av er det ei menighet som har avtale gjennom Misjonsalliansen, nå vil vi ha flere! 14. september besøkte Martin Aarflot Tromsø domprosti og deltok på SMM-utvalgsmøte dagen etter.

7 ungdommer møtte til global quiz, med spørsmål som "Hva betyr fisken i Misjonsalliansens logo?". Det ble god prat rundt bordet, og ungdommene fikk også høre om  voluntørtjenesten av misjonsrådgiver Ragnhild Nestun. Voluntørtjenesten er et spennende og aktuelt alternativ for mange ungdommer som gis mulighet til å reise ut i prosjekter for kortere perioder. Gjennom voluntørtjeneste får voluntørene (frivillige) se frukten av menighetenes arbeid for støtte til lokalsamfunn i Latin-Amerika, Afrika og Asia. Vi håper å finne et par menigheter i de nordlige fylkene som ønsker å støtte Misjonsalliansens viktige arbeid for global diakoni.