Ny brosjyre om misjon og urfolk

Samarbeid menighet og misjon har gitt ut en ny brosjyre med presentasjon av 8 misjonsprosjekter med urfolksprofil.

Ny brosjyre om misjon og urfolk

"Hva vil du jeg skal gjøre for deg?"

Generalsekretær Tore Johnsen i Samisk kirkeråd er åpen på at mange i dag ser med sterkt kritiske øyne på misjonshistorien når det gjelder arbeid blant urfolk. Hans drøm er at kristen misjon kan representere et ydmykt, medvandrende og myndiggjørende nærvær blant urfolk.

De 5 organisasjonene som er representert i brosjyren viser forhåpengvis gjennom de 8 prosjektene at vi har lært av historien.  Urfolk fortjener en spesiell oppmerksomhet, og her presenteres prosjekter med stor spennvidde geografisk og innholdsmessig. Alle er motivert ut fra kallet om å følge Jesus og dele vår tro med alle i ord og handling. Verdens urfolk utgjør i dag over 300 millioner mennesker.

Bruk brosjyren til å få flere støttespillere til urfolksrelaterte misjonsprosjekter!

Vil du ha en papirversjon, ta kontakt med:

- Knut Hallen, 23081275, kh588@kirken.no
- Olav Dahle Svanholm, 47284714, os266@kirken.no

Link til pdf-utgave av brosyren nedenfor

Land              Prosjekt                           Urfolksfokus        Misjonsorganisasjon

Tibet/Kina    Mennesker og miljø            Tibetanere              HimalPartner
Nepal            Mental helse                       Flere                     HimalPartner
Bangladesh   Urfolks rettigheter              Santaler, khasier  Normisjon
Kina              Bevare miao-kulturen         Miao                     Areopagos
Ecuador        Tamboskolen                      Kichwa                 Normisjon
Bolivia          Rent vann                            Aymara                Misjonsalliansen
Mali              Arbeid blant fulanier            Fulani                   NMS