Biskop Per Arne Dahl går av i august

Biskopen i Tunsberg gir stafettpinnen videre sommeren 2018.

Biskop i Tunsberg, Per Arne Dahl.

En kunngjøring fra biskop i Tunsberg, Per Arne Dahl:

Jeg fyller 68 år 18. august 2018. Har da vært prest i Den norske kirke i 39 år og deretter biskop i Tunsberg bispedømme i 4 år. Etter en samlet vurdering der mine problemer med hørselen har vært en del av bildet, har jeg kommet til at det da er tid for å gi stafettpinnen videre.

Jeg er svært takknemlig for disse årene i Tunsberg som har vært en rik og ytterst meningsfull tid. Stor takk til folket i Vestfold og Buskerud. Stor takk til gode medarbeidere i bispedømmet, bispedømmekontoret med direktør, bispekollegiet og Kirkerådet. Stor takk til bispedømmerådet med dets ledere, to domproster, prostefellesskapet, prestene og kirkevergene. Og stor takk til familie og venner som har muliggjort en spennende tjeneste i kirken gjennom 43 år.

Jeg håper å kunne fortsette med forkynnelse, formidling og veiledning, men fra høsten 2018 i en friere og mer begrenset ramme. Dessuten ønsker jeg å prioritere tid og samvær med familien.

Jeg vil fullføre tjenesten våren og forsommeren 2018 med blant annet visitas i Lier prosti og en rekke møter og gudstjenester sammen med menigheter, prester, andre kirkelige medarbeidere og frivillige fram mot avskjeden.

Tønsberg, 22. januar 2018
Per Arne Dahl, biskop