Bli med å skaffe livsviktig vann

7.-9. april er det klart for årets Fasteaksjon. Å bruke tiden før påske til å bry seg ekstra om sin neste, er en urgammel kristen tradisjon. Bli med å skaffe vann ved å bære bøsser eller gi penger!

Gutter drikker vann i landsbyen Baarweyn i Puntland. Foto: Kirkens Nødhjelp

- Vi kom hit for at vi ikke skulle dø, forteller Hawo. Hun er 12 år og har det daglige ansvaret for familien sin, der de bor i flyktningleiren i Somalia. Ifølge FN er 2.6 millioner somaliere i dag på flukt, hovedsakelig fra tørke, men også konflikt.

Heldigvis sørger Kirkens Nødhjelp for rent vann her i leirene. Også i år skal frivillige over hele Norge være med på å samle inn penger til brønnboring, latrinebygging og andre tiltak som redder liv rundt om i verden.
Også du kan bidra, enten ved å være bøssebærer eller å støtte aksjonen når bøssebærerne ringer på dører over hele landet 7.-9. april.

Kontakt din lokale menighet - bli med å vise nestekjærlighet i praksis!