Kirkeskipet ligger ved kai under Arendalsuka

Den norske kirke er til stede med Kirkeskipet "Adella" under Arendalsuka 13.-17. august. Om bord på den vakre seilskuta blir det program fra morgen til kveld for å vise noe av bredden i kirkens arbeid.

Kirkeskipet: Den norske kirke har leid den vakre seilskuta «Adella» under Arendalsuka 13.-17. august.

– Arendalsuka er Norges største politiske møteplass. Kirkeskipet blir en møteplass som er åpen for alle, sier kommunikasjonsdirektør Ingeborg Dybvig i Kirkerådet i Den norske kirke.

Nedenfor er et lite utdrag av noe av det som skjer på (og rundt) Kirkeskipet under Arendalsuka. I tillegg blir det minikonserter, fire biskoper møter folk over en kopp kaffe, nattkafé og mye mer.

Hele programmet finnes på www.kirkeskipet.no og i Arendalsukas programoversikt på arendalsuka.no

Debatter

• Er norsk kultur overlegen andre?
    Med Masud Gharakhani, Stortingsrepresentant (AP), Helga Haugland Byfuglien, preses i Bispemøtet, Ørnulf Steen, generalsekretær i Sjømannskirken, Haakon Gunleiksrud, sentralstyremedlem i Humanistisk ungdom, Bushra Ishaq, samfunnsdebattant, Geir Jørgen Bekkevold, stortingsrepresentant, (KrF). Debattleder: Åshild Mathisen.

• Kirken i krise?
    Med kulturminister Trine Skei Grande, Kristin Gunleiksrud Raaum, leder i Kirkerådet, Olav Fykse Tveit, generalsekretær i Kirkenes verdensråd, sokneprest Sunniva Gylver, Freddy Øvstegård, stortingsrepresentant, (SV) Kai Steffen Østensen, medlem av Kirkemøtet, Agder og Telemark bispedømme.

• Hvem skal ta vare på kirkene våre?
    Med Kristin Ørmen Johnsen, stortingsrepresentant (H), Geir Jørgen Bekkevold, stortingsrepresentant (KrF), Alf Erik Andersen, ordfører (Frp) i Mandal, Øystein Dahle, avdelingsdirektør i KA Arbeidsgiverorganisasjon for kirkelige virksomheter og Trygve W. Jordheim, kommunikasjonssjef i KA.

Samtaler

+ Morgenbønner, kirkekaffe, nattkafé, minikonserter, bibelfortellinger, bibelquiz og enakteren «Det finnes jo tusen av deg»

Alle arrangementer på kirkeskipet Adella er gratis.

Programmet på Kirkeskipet under Arendalsuka finnes på www.kirkeskipet.no

Følg Facebook-siden vår https://www.facebook.com/kirkeskipet/