Fortsatt håp om fred i Midtøsten

Frem til 1. oktober markerer kirker over hele verden «Kirkeuka for fred i Palestina og Israel». På tross av 50 år med okkupasjon er det fortsatt håp om fred.

Foto: Utstillingen 12 faces of hope - Kirkenes Verdensråd

I år er temaet unge stemmer mot okkupasjon. Menigheter i Den norske kirke oppfordres til å markere fredsuka, gjennom å be, spre kunnskap og være pådrivere for fred. Kirkeuka for fred bidrar i det offentlige ordskiftet der temaene ofte er oppe til debatt.

Temauka får besøk av to unge kvinnelige fredsstemmer, Sahar Vardi som er en israelsk menneskrettsaktivist og Amany Abu Awad, en kristen palestiner som arbeider med ungdom.

Kirkenes Verdensråd har lansert utstillingen 12 faces of hope som viser hvordan palestinere og israelere finner styrke til vedvarende håp og handling for en rettferdig fred.

Sjekk ut hva som skjer i ditt nærområde og bli med å markere Kirkeuka for fred i Palestina og Israel!