Miljøkyrkja i Ulsteinvik

Arkitektfirmaet Snøhetta presentere sist veke løysingane for Ulstein nye kyrkje på eit ope møte. Heile prosjektet har ein totalkostnad på 103 millionar kroner.

Utvendig skisse av framlegget til den nye kyrkja i Ulsteinvik. (Ill.: Snøhetta)

Basiskostnad for kyrkjebygget er på 89 millionar kroner, og så er det lagt til 14 millionar kroner som forventa tillegg og usikkerheitsavsetning. Miljødirektoratet har løyva 3 mill. kroner for bruk av massiv tre i konstruksjonen.

Engasjement og innsamla midlar
I samarbeid med kommuneadministrasjonen arbeider Ulstein sokn med å få på plass finansieringa for bygging av Ulstein nye kyrkje. Det er ei målsetting å ta del i finansieringa med innsamla midlar. Allereie ved offentleggjering av vinnaren i arkitektkonkurransen blei det satt i gang ei gjevarteneste der meir enn 100 personar har meldt seg som gjevarar, med avtalar for ein periode på 10 år.

- Større enkeltbeløp har kome inn frå engasjerte privatpersonar. Desse midlane utgjer per i dag ein verdi på heile 6,2 millionar kroner, noko som viser litt av engasjementet. Ulstein sokn held fram arbeidet med å samle inn midlar. Det er også gledeleg at fleire grupperingar og enkeltpersonar har satt i gang kreative tiltak for å samle inn pengar til Ulstein nye kyrkje. Ei kjolerulling gav  60.000 kroner og bilmessa 2. september vil også gi sitt overskot til Ulstein nye kyrkje, fortel Christfried Kaul, kyrkjeverje i Ulstein.

Massivt tre – eit miljøvenleg val
Miljødirektoratet støtter bygging av Ulstein nye kyrkje med 3 millionar kroner for ei miljøvennleg og framtidsretta kyrkje. Miljø og berekraft har vore viktige verdiar under heile prosessen. Ei kyrkje som skal stå i fleire generasjonar skal ha ein kvalitet som er berekna for å vare i lang tid. Store deler av berekonstruksjonen skal vere i massivt tre. Oppvarming og inneklima vil få framtidsretta og miljøvenlege løysingar.

Rom for ei kyrkje i vekst
Planane Snøhetta la fram 17. august fram vil gi ei kyrkje med mange fleire bruksmoglegheiter enn eksisterande kyrkje. I tillegg vil det vere god plass til å romme dei mange aktivitetane i kyrkjelyden, samt administrasjonen. Kyrkja vil vere langt betre tilgjengeleg og godt rusta for sine oppgåver for komande generasjonar, seier kyrkjeverje Christfried Kaul.

Kontaktperson i Ulstein sokn:
Christfried Kaul, kyrkjeverje
Mobil 916 96 820
Epost: ck563@kyrkja.no

Snitt av utkastet til den nye kyrkja i Ulsteinvik. (Ill.: Snøhetta)