Jeg forstår, lukk meldingen

Menneskers møte med Guds kjærlighet

Det Norske Misjonsselskap (NMS) er en frivillig organisasjon, forankret i Den norske kirke. 28. juni til 2. juli har organisasjonen generalforsamling, 175 årsjubileum og sommerfest i Stavanger. -NMS er viktig for Den norske kirke, og Den norske kirke er viktig for NMS. Vi gratulerer med jubileet, sier Jens-Petter Johnsen, direktør i Kirkerådet.

- Jeg vil takke NMS for deres kritiske solidaritet – det er avgjørende viktig at NMS' teologiske profil gis plass og rom i det kirkelige ordskiftet og kirkens liv, sier Jens-Petter Johnsen, direktør i Kirkerådet.

Her kan du lese mer om NMS' sommerfest

NMS (Det Norske Misjonsselskap) består i stor grad av frivillig engasjement fra mennesker og menigheter som ber, gir og samler inn penger til arbeidet. I tillegg er det ansatte i Norge og andre land som jobber for å gi medmennesker verdig liv og varig håp, skriver NMS på deres nettsider.
"Menneskers møte med Guds kjærlighet skaper forandring i enkeltmennesker, menigheter og samfunn. Sammen kan vi forandre verden."
"Vi deler troen på Jesus, utrydder fattigdom og bekjemper urettferdighet."

Sitatene er hentet fra NMS' nettsider

Utdrag av programmet:

FREDAG 30. JUNI kl. 21.30: Salmefest i Sentrum.
Gratis salmefest på Domkirkeplassen i Stavanger. Dette er NMS sin gave til Stavanger hvor Det Norske Misjonsselskap ble stiftet i 1842. Ole Paus, Helene Bøksle, Sverre Undheim med band, Randaberg Mannskor og Egersund Misjonskorps deltar. Per Arne Dahl, biskop i Tunsberg bispedømme, er konferansier. Alle velkommen!

SØNDAG 2. JULI kl. 11.00: Festgudstjeneste i Stavanger Expo.
En gudstjeneste for alle, små og store – og på de små sine premisser. Stavanger Gospel Compagny, Voice of Joy og Sør-Afrikansk kvartett. Generalsekretær Jeffrey Huseby og spr. Synøve Roalkvam er liturger. Ivar Braut, Stavanger biskop taler. Alle velkommen!