Inviterer unge som spiller orgel til mestermøte

Barn og unge mellom 6 og 19 år kan nå få muligheten til å spille sammen med profesjonelle orgelmusikere.

Foto: Fotograf Øygarden

PIO (Pilegrim i orgelsko) er et mestermøte, der amatører og profesjonelle utforsker orgeltradisjonen sammen. I år arrangeres PIO i Bergen til høsten, samtidig som det er workshop i Stavanger i forkant.

Vi leter etter ti orgelspillende barn og unge fra hele landet i alderen 6-19 år, og som ikke har deltatt på PIO tidligere.

Rammene for PIO 2017 blir slik:

PIO-Workshop i Stavanger fredag 11. august til søndag 13. august

Workshop og pio-konsert i Bergen domkirke under Bergen kirkeautunnale, torsdag 26. oktober til lørdag 28. oktober.

Det søkes gjennom elevens orgellærer. Bjørn Vidar Ulvedalen og Nils Henrik Asheim er lærere i PIO.

Alle som vil kan søke, det er ikke noe krav om hvilket nivå en skal være på. Undervisningen blir tilpasset den enkelte elev.

Det er avgjørende at eleven har mulighet til å være med alle de seks dagene som er satt av. Det vil bli sendt ut en brosjyre om PIO om to uker. Påmeldingsfrist er 16. juni. Ved spørsmål, ta kontakt med Hildegunn Opstad Smørgrav i Kirkerådet: Hs484@kirken.no eller telefon 23 08 12 59.